Woorden

Yes we can. Overal kom je deze woorden tegen. Ze worden te pas en te onpas aangehaald en gebruikt op congressen, door adverteerders, door consultants en door guru’s. Wil je iemand overtuigen, dan roep je gewoon de drie woorden. Het is een even slimme als eenvoudige vondst van Obama’s marketing department. Gemakkelijk te onthouden, voor eeuwig verbonden aan Obama. Het zijn maar gewone woorden, maar het concept Obama lijkt behoorlijk innovatief. Hij is niet alleen druk in de weer geweest met web 2.0 tools, maar hij heeft zelfs bewerkstelligd dat hij zijn Blackberry mag houden. Ook heeft hij topfunctionarissen op belangrijke IT-gerelateerde regeringsposities gezet.
Daarmee vergroot Obama de kans dat ‘yes we can’ positief uitpakt. Daar kan Nederland nog wat van leren – met Balkenende als voorzitter van het Innovatieplatform.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: