Couch potato 2.0

Soms zijn we met z’n allen zo gefocust op het web, op mobiele apparaten en op nieuwe apps, dat we die goede oude TV volledig over het hoofd zien. Maar het ligt voor de hand dat ook dit oude medium onder de invloedssfeer van Google komt en steeds meer onderdeel gaat worden van onze informatieberg. The Wallstreet Journal repte in de eerste week van maart over een samenwerkingsverband tussen Google en Dish Network Corp., waarbij Google via een nieuwe settop box (draaiend op Android) toegang gaat verschaffen tot informatie over televisieprogramma’s, maar ook toegang gaat bieden tot YouTube. Daarmee zou Google zijn advertentieprogramma en allerlei aanvullende diensten kunnen uitbreiden naar ontvangers van satelliettelevisie. Dat maakt televisiekijken weer tot een geheel nieuwe belevenis. Zoeken in een EPG zal mogelijk meer interactief worden (bedoelde u ‘NOS Journaal’?) en ook het begrip commercial zal een nieuwe betekenis krijgen. Misschien kunnen we in de toekomst vanuit een item in datzelfde NOS Journaal zo doorklikken naar een gerelateerd onderwerp, dat zich op het web bevindt of bij een ander televisiekanaal, live of daarbij puttend uit een kolossaal AV-archief. Na de krant zal dan ook de producent van televisieprogramma’s nog beter zijn best moeten doen om de aandacht van de homo zappiens vast te houden. En de informatieconsument?  Die wordt couch potato 2.0.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: