iPhone in de bar

Iemand laat een iPhone G4 liggen in een café en er is meteen een hype rondom een hype. De iPad is nog niet met goed fatsoen verkrijgbaar in Nederland – de onvrijwillig tijdelijke expats in de VS hebben nu alle tijd om te shoppen. De site van de KLM ging plat, indirect het gevolg van ‘rookontwikkeling’ in IJsland. Ziggo doet zijn uiterste best om het WK Voetbal in juni in 3D te vertonen – bij voorkeur op grote schermen. Politieke partijen discussiëren over het wel of niet opheffen van een downloadverbod.

En over al deze zaken is weer veel getwitterd en geblogd: nieuwtjes uit alle delen van de wereld. Geen wonder dat het internet dichtslibt. We produceren met z’n allen meer informatie dan we ooit kunnen verwerken en een groot deel van die informatie is niet van wezenlijk belang.

De digitalisering van onze samenleving (het thema van het komende nummer van IK, dat begin mei verschijnt) brengt ons veel goeds, maar kent ook risico’s. Slimmer omgaan met informatie – en daar hoort ook bij: minder informatie produceren – is een van de uitdagingen om te voorkomen dat over een paar jaar vitale bedrijfsprocessen vastlopen. Ik voorspel u: na invoering van het rekeningrijden volgt invoering van wegenbelasting voor de digitale snelweg. En tot die tijd? Doe kennis op over slim omgaan met kennis en informatie, bijvoorbeeld op het congres Kennis in Praktijk, 17 juni in het WTC Rotterdam.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: