Gehinderd door kennis

Wordt u graag gehinderd door enige kennis? Dat is een van de slogans van de krant die claimt slijpsteen voor de geest te zijn. In diezelfde krant werd deze week gemeld dat de Tweede Kamer over te weinig informatie beschikt over doelstellingen en prestaties van het kabinetsbeleid van 2009. Ook in die krant: een eerste inventarisatie van de provincie Noord-Holland naar mogelijke corruptie rond voormalig gedeputeerde Ton Hooijmaijers (VVD) heeft nog geen resultaat opgeleverd. Het onderzoek wordt wel voortgezet omdat er mogelijk ‘later wel iets aan het licht komt’. En de lidstaten van de Europese Unie hoeven hun ontwerpbegroting niet ter beoordeling voor te leggen aan de Europese Commissie – ook Nederland zag dit als aantasting van de soevereiniteit. Tsja, samenwerken vereist kennisdelen.
Ikzelf was afgelopen week bezig om mijn krant op mijn nieuwe woonadres te krijgen. Daarvoor was een telefoontje nodig, waarbij ik prompt werd verwezen naar een andere afdeling die op dat moment niet bereikbaar was. En natuurlijk kon ik op de website van de krant mijn bezorgklacht uiten, maar dan moest ik wel eerst mijn abonneenummer invullen. Ik word graag gehinderd door enige kennis. Maar het is wel prettig als de tussenliggende hindernissen om tot kennisdeling te komen zo klein mogelijk worden gemaakt.

Geef een reactie

